El projecte prioritza les preferències del client —bàsicament les activitats organitzades de turisme rural que vol fer— i en funció de les mateixes proposar uns establiments concrets
El saló Innocamping ha acollit aquesta tarda la presentació de la nova marca “Som paisatge”, una iniciativa de l’Associació dels Càmpings de Muntanya i del Pirineu català per promocionar “un estil d’allojtament turístic en contacte directe amb la natura i el paisatge”, segons ha explicat Montse Arnau, presidenta de l’entitat. El nou projecte se centra en prioritzar les preferències del client —bàsicament les activitats de turisme rural que vol fer— i en funció de les mateixes proposar uns establiments concrets. Les primeres iniciatives han estat crear una nova web i material promocional per donar a conèixer la marca.
La nova aposta dels càmpings de muntanya està adreçada sobretot a un client familiar i a un client esportista i centra l’oferta en tendes, caravanes i bungalows (segons la demanda de l’usuari) i en totes aquelles activitats organitzades —senderisme, esports d’aventura, etc.— que es poden fer al voltant de l’allotjament. Arnau ha dit que “Som paisatge” es basa també en “mantenir uns estàndards de qualitat i de respecte mediambiental”.
L’Associació dels Càmpings de Muntanya i del Pirineu català va néixer fa 30 anys amb l’objectiu de promoure l’allotjament en càmpings i bungalous com a opció idònia per gaudir de la natura, la muntanya i els Pirineus. Actualment compta amb 22 càmpings repartits entre el Pirineu català, el Priorat i el Baix Camp.
L’objectiu de l’entitat és afavorir l’equilibri entre l’activitat turística, el medi ambient i el ritme de la vida rural. A més, promou la possibilitat de participar en activitats esportives i d’oci, en manifestacions culturals i folklòriques i artístiques, i en descobrir la gastronomia de cada indret.
La presentació de “Som Paisatge” ha tingut lloc en el marc d’Innocamping (Saló Nacional Professional de Serveis i Equipaments per als Càmpings, Allotjaments Turístics i Empreses Esportives i de Lleure), fira professional paral·lel a Municipàlia que té lloc del 24 al 26 d’octubre i que centra els seus continguts en el món dels càmpings, els resorts, les instal·lacions esportives i les ciutats de vacances.