Alta participació internacional amb empreses expositores d’Holanda, Portugal, Alemanya, Itàlia, França, Bèlgica i el Canadà
El saló acull un networking amb responsables municipals del Magrib
La 19a edició de Municipàlia (Fira Internacional d’Equipaments i Serveis Municipals) i la 3a edició d’Innocamping (Saló Nacional Professional de Serveis i Equipaments per als Càmpings, Allotjaments Turístics i Empreses Esportives i de Lleure), certàmens que es desenvoluparan del 24 al 26 d’octubre en el recinte de Fira de Lleida, aplegaran 334 expositors directes (un 6% més que l’edició passada) repartits en una superfície bruta de 23.300 m2 i un programa paral·lel que inclou 35 activitats professionals de gran qualitat, segons que ha dit avui Àngel Ros, alcalde de Lleida i president del Patronat de la Fundació Fira de Lleida, durant la presentació dels dos certàmens, acte que ha tingut lloc avui a La Llotja de Lleida. El paer en cap ha apuntat que enguany hi haurà plena ocupació dels pavellons, s’incrementa la superfície d’exposició exterior i s’habilita una carpa de 1.200 m2 per augmentar l’espai cobert i s’augmenta en un 10% l’àrea d’exposició neta total respecte el 2015.
Àngel Ros ha apuntat que “Municipàlia ha sobreviscut com l’única fira dedicada genèricament als equipaments i als serveis municipals a tot l’Estat, cosa que no han aconseguit el salons de Madrid i de Saragossa” i ha afegit que “aquesta edició arriba en un bon moment, atès que ens trobem a la meitat de la legislatura i històricament els responsables municipals opten per contractar béns i serveis”. De la mateixa manera s’ha manifestat Joan Reñé, president de la Diputació de Lleida i vice-president primer de la Fundació Fira de Lleida, qui ha dit que “Municipàlia és el punt de trobada dels responsables municipals (alcaldes, tècnics, funcionaris, etc.) per conèixer les darreres novetats que ajudin a millorar l’eficiència dels serveis de les seves poblacions”. Reñé també ha fet referència al Pla de Reforç Municipal de la Diputació de Lleida que posa en circulació 20 milions d’euros extra perquè tots els ajuntaments puguin executar noves inversions locals.
Alta presència internacional
Cal destacar l’alta participació d’empreses expositores internacionals procedents de països com Holanda, Portugal, Alemanya, Itàlia, França, Bèlgica i el Canadà. A més, enguany el saló ofereix una gran zona d’exposició de productes i serveis innovadors que milloren la gestió de les ciutats i promouen l’estalvi energètic, com els vehicles elèctrics (cotxes i motos), el control de l’estacionament regulat i monitorització del soroll urbà, les estructures de connexió turística, els nous materials i la seguretat en el mobiliari urbà i d’oci o la gestió de residus.
Municipàlia i Innocamping acolliran 35 activitats paral·leles d’alt nivell, entre seminaris professionals, jornades tècniques, reunions professionals, assemblees sectorials, conferències i presentacions d’empresa. Entre aquestes activitats cal destacar la Jornada professional Innocamping d’empresaris del sector del càmping, organitzada per Ediciones Peldaño; les jornades d’eficiència energètica, bicicleta pública i administració electrònica, el Congrés Ategrus sobre abocadors controlats, les sessions sobre Participació ciutadana, Smart Cities per la gestió de l’estacionament i contaminació acústica, models de gestió de residus, turisme esportiu com a motor dels negocis, telegestió i estalvi energètic, entre d’altres.
Cal remarcar que la Unión Iberoamericana de Municipalistas i Fira de Lleida organitzen la II Missió Inversa Internacional: Solucions sostenibles per a la gestió de les nostres ciutats, en què 30 tècnics i càrrecs municipalistes de països llatinoamericans visitaran la fira per compartir experiències sobre energia, mobilitat, seguretat i medi ambient. Els participants provenen de diferents municipis de Colòmbia, Perú, Mèxic, l’Argentina, Equador, Paraguai, la República Dominicana i el Salvador.
Networking amb responsables municipals del Magrib
Destaca també com a novetat el networking amb responsables de projectes i concursos municipals del Marroc i Tunísia. Organitzat per Amec Urbis i Fira de Lleida, comptarà amb la participació de diferents perfils professionals de l’àmbit municipal, entre els quals es troba una entitat del Marroc creada per desenvolupar la mobilitat urbana de Gran Casablanca (regió situada al nord-oest del Marroc, la més poblada de país), com també una altra entitat de Tunísia gestora de concursos públics de les municipalitats, a més d’altres entitats prescriptores interessades en les innovacions de les empreses participants a Municipàlia.
Els sectors representats a Municipàlia i Innocamping són els d’energia i sostenibilitat; enllumenat; equipaments esportius i de lleure; gestió de residus, neteja i medi ambient; jardineria; tecnologies i comunicació (TIC); mobiliari urbà i parcs infantils; mobilitat i transports; prestació de serveis; parcs i jardins; tractament i distribució d’aigües, i xarxa viària i senyalització.
La inauguració oficial de Municipàlia i Innocamping tindrà lloc el dimarts 24 d’octubre, a les 11 h, i anirà a càrrec del director general de Turisme del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Octavi Bono. Ambdós certàmens firals obriran diàriament de 10 a 19 h.