La jornada professional per a empresaris de càmping que tindrà lloc a Lleida el proper 24 d’octubre, en el marc de la fira Innoamping, es tancarà amb un sopar de gala amb música en viu, a l’hotel Condes de Urgel de Lleida, a les 21 hores (preu: 50 euros) en la qual es farà un homenatge especial a Josep Maria Rosell Saurina, propietari del càmping Vilanova Park i promotor d’un nou campig a Cubelles (Barcelona). Va ser president de la Federació Espanyola d’Empresaris de Càmping (FEEC) durant 25 anys i gran impulsor de l’associacionisme en el món del càmping a les dècades dels 60 i 70.
A més, en el transcurs d’aquest sopar, es premiarà també a altres quatre empresaris que han dedicat els seus esforços a la promoció del sector a Catalunya: Josep Isern (expresident de l’Associació de Càmpings de Lleida), Pepe Frasquet (expresident de l’Associació Valenciana de Càmpings), Berta Cabré (presidenta de l’Associació de Càmpings de Tarragona) i Josep Maria Pla (expresident de l’Associació de Càmpings de Girona).
Acudiran al sopar, entre altres personalitats, Miquel Gotanegra (president de l’Associació de Càmpings de Girona i de la Federació Catalana de Càmpings), Marta Cortina (presidenta de l’Associació de Càmpings de Lleida), Maria Àngels Ferré (presidenta de la Confederació de càmpings de la Mediterrània), Patrick Torrent (en representació de l’Agència Catalana de Turisme), Àngel Ros i Domingo (alcalde de Lleida), Joan Reñé (president de la Diputació de Lleida), Joan Simó (president de la Cambra de Comerç de Lleida) i Oriol Oró (director de Fira de Lleida), juntament amb empresaris del sector càmping i periodistes del sector.
Apunta’t i comparteix aquesta jornada amb el sector professional!
L’empresa STAFF GRUP participarà a la fira Innocamping/Municipalia per segona edició consecutiva. En aquesta edició STAFF PISCINAS, presentarà les noves obres de piscines i innovacions com: les dues noves piscines (1500 m²) de la zona d’Àfrica del càmping Sangulí, la piscina de 300 m² del càmping La Siesta, la reparació de la Bassa de Sabadell o la nova piscina de vidre del hotel H10 de la Puerta de Alcalá de Madrid.
STAFF SEDO mostrarà la nova gamma de material fenòlic com taquilles, cabines, bancs, revestiment de fenòlic per vestidors en instal·lacions esportives, escoles, universitats, hospitals, hotels …
Infraestructures de Muntanya exposa a Municipàlia-Innocamping com les passarel·les dinamitzen el turisme en pobles petits
La instal·lació de ponts penjants i passarel·les en rutes de gran valor paisatgístic afavoreixen l’obertura al públic d’espais naturals i la creació de productes turístics de tot tipus, que impulsen l’economia de moltes poblacions petites situades en zones de muntanya. Aquesta és la principal conclusió de la jornada “Impuls turístic local per mitjà d’infraestructures que potencien l’oferta en espais naturals”, que ha anat a càrrec de Josep Maria Caba, d’Infraestructures de Muntanya, SL, i s’ha desenvolupat aquest matí a Fira de Lleida en el marc dels salons Municipàlia-Innocamping.
Els ponts penjants, especialment per a vianants i ciclistes, situats en zones de difícil accés permeten obrir o recuperar senders que transcorren per paisatges de muntanya de gran bellesa i creuen rius i barrancs i, alhora, milloren la comunicació i el turisme. A banda de facilitar la pràctica d’esports a l’aire lliure com el senderisme i el ciclisme, es crea una nova oferta d’esports d’aventura com ara l’escalada, el piragüisme, el barranquisme, etc. A més, es produeix un augment considerable del nombre de turistes i, de retruc, l’obertura de nous establiments hotelers i comercials i, fins i tot, d’agències de viatges, que ajuden a millorar l’economia dels petits municipis.
D’altra banda, aquestes infraestructures són un reclam per si mateixes, com succeeix amb el pont penjant de vidre a 1.000 m d’altitud del parc Yuntai Mountain, situat a la província de Hunan (la Xina), o el de Capilano, a Vancouver, el més antic del món.
Durant la jornada també s’han exposat casos reals d’instal·lacions de ponts penjants com són la recuperació de “La ruta de los Pantaneros” sobre el riu Túria, a Chulilla (València) i la ruta de les passarel·les i del pont penjant de “Montfalcó i el congost de Mont-rebei”, a Viacamp (Osca).
Infraestructures de Muntanya, SL és una empresa especialitzada en el disseny, el projecte, la construcció i el muntatge de ponts penjants. Entre els seus models de passeres destaquen el Pirineus, per creuar rius en el seu tram mitjà ideal per a rutes de vianants i ciclistes, i l’Andes, per a zones de difícil accessibilitat. Al territori català es poden trobar infraestructures instal·lades a Barruera, Isòvol, Rialp, Baro i el Pla de Boet (Àreu).
Campingred aplega 26 establiments arreu de l’Estat que ofereixen uns serveis de qualitat i un tracte familiar i personalitzat
El saló Innocamping, que se celebra conjuntament amb Municipàlia fins demà divendres a Fira de Lleida, ha acollit aquesta tarda la jornada “Rendibilitza la teva inversió en una cadena de càmping: Campingred com a experiència”. Durant la sessió, organitzada per Fira de Lleida i el grup Campingred, s’ha explicat que els empresaris paguen una quota mínima i rendibilitzen la seva inversió atès que Campingred fa una promoció conjunta dels allotjaments per atraure nous clients o fidelitzar els antics, amb accions com la promoció dels establiments en les principals fires internacionals i nacionals –com és el cas d’Innocamping– o mitjançant el fulletó conjunt que ha editat l’organització.
Dos dels aspectes que més s’han reforçat en els darrers mesos ha estat la central de reserves per Internet, que els empresaris tenen a l’abast a un cost molt baix, i la potenciació del màrqueting digital, amb la promoció de l’associació per mitjà de les xarxes socials o les aplicacions web.
Tots els càmping, tant els de costa com els d’interior, es troben en un entorn natural i històric únic –alguns fins i tot dins de parcs nacionals i naturals– i ofereixen uns serveis de qualitat, un tracte familiar i personalitzat i unes instal·lacions aptes per satisfer el client més exigent. A banda de l’oferta d’allotjament, Campingred facilita informació per descobrir els paradisos naturals, la seva riquesa patrimonial i artística, la gastronomia, els costums i les tradicions, entre d’altres.
Creat l’any 2007, Campingred està format per un grup d’empresaris de càmpings, situats en diferents punts d’Espanya, que es regeixen per uns criteris selectius de qualitat i servei. És l’única cadena en aquest àmbit que existeix a l’Estat. En l’actualitat, hi ha 26 càmping adherits, tots de mida petita o mitjana i amb un màxim de 400 parcel·les. A més de la situació privilegiada, els clients poden gaudir també d’una excel·lent qualitat-preu, que valoritza encara més la seva experiència a l’aire lliure.
La neu de Lleida té molt potencial entre el mercat anglès, afirmen els experts turístics europeus
“La demarcació de Lleida, amb les zones pirinenques al capdavant, podria ser una zona molt atractiva per als holandesos, que viuen en un país quasi sense muntanya, però falta fer molta promoció ja que avui dia el turista holandès pràcticament només coneix la platja i la costa catalanes”. Aquest ha estat el dictamen de Cornel Straver, director d’Alan Rogers Travel Group, que ha participat aquest matí en la jornada “Claus de l’èxit en el sector del càmping per atreure turistes del centre i el nord d’Europa” celebrada en el marc dels salons Municipàlia i Innocamping.
Straver, referint-se als campistes i als turistes en general, ha asseverat que hi ha països d’Europa “amb atractius similars als de la demarcació lleidatana, com Àustria, però que han sabut vendre’s millor i han invertit molt més que Lleida en el turista neerlandès actiu”. Segons l’expert holandès, el turista holandès busca gastronomia, esports d’aventura, senderisme i paisatge, “elements que precisament constitueixen els punts forts de l’oferta lleidatana”.
El director d’Alan Rogers Travel Group assevera que hi un turistes holandesos, danesos i britànics que busquen “zones d’interior amb paisatge, activitats experiencials, gastronomia i vins, però que ara mateix opten per altres destinacions com la Toscana italiana, que han fet una promoció més intensa”.
Ralph Heinze, administrador de la prestigiosa empresa europea Servicios Turísticos Heinze Latzke, creu també que els càmpings i la resta d’allotjaments de Lleida tenen moltes possibilitats i haurien de fer campanyes de difusió internacional conjuntes, alhora que “l’Administració hauria d’intensificar l’esforç promocional perquè això, en definitiva, és invertir en el futur del país”. Igualment, Heinze creu que les estacions d’esquí de Lleida són també potencialment interessants per la client britànic, que en el seu país té infraestructures de neu molt bàsiques i que ha de viatjar a França, Alemanya o Àustria per esquiar”.
La 18a edició de Municipàlia (Saló Internacional d’Equipaments i Serveis Municipals) i de la 2a edició d’Innocamping (Saló Nacional Professional de Serveis i Equipaments per als Càmpings i Empreses del Lleure a l’Aire Lliure) tenen lloc del 13 al 16 d’octubre en el recinte de Fira de Lleida.
El saló, que se celebrarà juntament amb Innocamping, tindrà un impacte econòmic sobre la ciutat i àrea d’influència de 7,5 milions d’euros
La 18a edició de Municipàlia (Fira Internacional d’Equipaments i Serveis Municipals) i la 2a edició d’Innocamping (Saló Nacional Professional de Serveis i Equipaments per als Càmpings i Empreses del Lleure a l’Aire Lliure), certàmens que es desenvoluparan del 13 al 16 d’octubre en el recinte de Fira de Lleida, aplegaran 315 expositors directes repartits en una superfície de 22.500 m2 i un programa paral·lel que inclou 40 activitats professionals de gran qualitat. Enguany hi haurà plena ocupació dels pavellons i s’incrementa la superfície d’exposició exterior en un 15% respecte a l’edició del 2013, fins arribar als 2.500 metres quadrats.
Un dels factors que fan de Municipàlia una fira de referència internacional és l’impacte econòmic que té sobre la ciutat i les poblacions del voltant, sobretot en l’hoteleria i la restauració, que es calcula que és de 7,5 milions d’euros. A més, amb un 15% d’expositors estrangers, l’edició d’enguany de Municipàlia serà una de les més internacional de la història, atès que hi haurà la presència d’empreses de països com el Canadà, França, Alemanya, Holanda, Itàlia, Portugal i Turquia. En l’àmbit estatal, hi haurà empreses d’Alacant, Barcelona, Burgos, Castelló, Girona, Guipúscoa, Osca, Lleida, Madrid, Múrcia, Ourense, Palència, Pontevedra, Tarragona, València, Biscaia, Saragossa i Sevilla.
Durant la presentació dels dos certàmens, acte que ha tingut lloc avui a La Llotja de Lleida, Àngel Ros, alcalde de Lleida i president del Patronat de la Fundació Fira de Lleida, ha apuntat que “Municipàlia s’ha convertit en l’única fira dedicada genèricament als equipaments i als serveis municipals a tot l’Estat, després que el saló de Madrid hagi centralitzat la seva oferta bàsicament en el medi ambient i el de Saragossa ja no se celebri”. Ros ha destacat l’assistència de Deutsche Messe, una delegació de la fira Metropolitan Solutions de Berlín, de la que formaran part diferents entitats i que forma a part del conveni signat a fi de potenciar la internacionalització de Municipàlia.
Joan Simó, president de la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida i de la Comissió Delegada de la Fundació Fira de Lleida, ha valorat positivament el fet que s’hagi mantingut el nombre d’expositors de l’edició del 2013, així com la celebració de la Missió Tècnica Internacional organitzada per la Unión Iberoamericana de Municipalistas. Joan Reñé, president de la Diputació de Lleida i vice-president primer de la Fundació Fira de Lleida, ha manifestat que, a banda de ser un aparador de les novetats del sector, Municipàlia “és un punt de trobada dels alcaldes, els regidors i els consellers comarcals per posar en comú les experiències del dia a dia”. Ramon Farré, delegat de la Generalitat de Catalunya a Lleida i vocal del Patronat de la Fundació Fira de Lleida, ha fet una crida als representants del món local i supramunicipal perquè visitin la fira “en un bon moment per plantejar-se les inversions futures”.
Com a novetats més destacades de Municipàlia cal esmentar la Missió Tècnica Internacional: Solucions sostenibles per a la gestió de les nostres ciutats, organitzada per la Unión Iberoamericana de Municipalistas, en què 20 tècnics i càrrecs de països llatinoamericans visitaran la fira per compartir experiències sobre energia, mobilitat i medi ambient. Els participants provenen de diferents municipis de l’Argentina, Perú, la República Dominicana, Mèxic, Paraguai, Equador, Guatemala i Costa Rica.
Pel que fa a Innocamping, enguany cal destacar un increment d’expositors internacionals, amb especial rellevància de les empreses franceses. A més, s’incorporen nous sectors com les empreses de comunicació i seguretat, els jocs d’aigua, el mobiliari exterior i les instal·lacions esportives.
A Innocamping hi participaran diferents entitats, ja sigui organitzant jornades o donant suport al saló, com és el cas de la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT), la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC), l’Associació d’Empresaris de Clubs Catalans de Fitness (ADECAF), l’ORTHOS-Escola de Formació Esportiva, l’Associació de Gestors Esportius de Catalunya (ACGEP) i l’Associació Espanyola de Fabricants i Distribuïdors d’Articles Esportius (AFYDAD). També es desenvoluparan jornades d’interès per al sector com ara la de Procamping i conferències sobre les claus per atraure turisme del centre d’Europa (holandesos i britànics) a càrrec d’Heinze Latkze, Alan Rogers i Anwb.
En l’aspecte organitzatiu cal destacar l’App per a mòbil Municipàlia-Innocamping que els visitants es podran descarregar de franc per consultar els sectors, els productes exposats, les activitats de la fira i altres informacions d’interès.
Municipàlia i Innocamping acolliran 40 activitats paral·leles, de les quals 14 són jornades tècniques de gran qualitat; 20, conferències i presentacions d’empresa, i 3, seminaris professionals. Entre aquestes activitats cal destacar el Fòrum d’Energia i Competitivitat (organitzat per iEnergia&Co), el congrés anual Ategrus, la 9a edició de la jornada Procamping (Ediciones Peldaño), la Jornada de Sindicatures Municipals (Federació de Municipis de Catalunya), les Smart Cities als serveis urbans de Lleida (Ajuntament de Lleida), el Pacte dels Alcaldes a les Terres de Lleida (Diputació de Lleida) i la Missió Tècnica Internacional: Solucions sostenibles per a la gestió de les nostres ciutats (Unión Iberoamericana de Municipalistas).
Els sectors representats a Municipàlia i Innocamping són els de transport i mobilitat; enllumenat de la via pública; tecnologies de la informació; instal·lacions esportives i de lleure; neteja municipal; medi ambient; mobiliari urbà; energies renovables; necròpolis; obres públiques; parcs i jardins; prestacions de serveis; seguretat i vigilància; senyalització i seguretat de la xarxa viària; tractament d’aigües, llots residuals, residus sòlids urbans i industrials; piscines i sistemes de depuració; sistemes de recollida i selecció de residus; bungalous i mòbil homes; mobiliari interior i exterior; control d’accés i automatismes, i vehicle elèctric.
Municipàlia i Innocamping obriran diàriament de 10 a 19 h (el divendres fins a les 15 hores).
Presentació del TRIIKI, el tricicle pensat per a gaudir de passejos diferents, a la 18a Fira Internacional d’Equipaments i Serveis, Municipàlia (Lleida del 13 al 16/10/15).
Grisverd presenta Triiki, un disseny propi de tricicle per a gaudir en família per vies verdes, espais rurals i turístics que, apart de fomentar l’esport, és integrador de persones i sostenible. Neix gràcies a l’aposta de l’empresa per les persones i pel medi ambient.
Triiki és un producte atractiu, local, de proximitat, més eficient i de menys consum, que convida l’usuari a gaudir del paisatge en família, sense excloure a ningú, sigui quina sigui la seva edat o capacitat (nens, invidents, gent gran, persones de mobilitat reduïda, etc…) El vehicle està pensat per ser conduït per la persona asseguda davant (volant i frens). L’acompanyant, en canvi, contribuirà a la tracció de Triiki pedalant i canviant de marxa, segons el seu propi ritme de pedalat, sense un excessiu sobreesforç i sense la responsabilitat de la conducció.
Triiki es el resultat d’un somni d’una petita empresa fet realitat gràcies a la col·laboració, il·lusió i ganes de treballar de tots els agents implicats.
Triiki no només respon a la recerca de noves oportunitats de negoci, sinó que persegueix l’il·lusionant repte de contribuir a la dinamització econòmica del Territori a través d’un mitjà de transport ecodissenyat i diferenciador per concepte i, posteriorment, extrapolar-lo a d’altres zones de característiques semblants, amb accions de turisme sostenible i responsable social i mediambientalment.
Adreçat a empreses de lloguer de bicicletes, càmpings, allotjaments rurals i tota mena d’establiments/organitzacions que vulguin oferir un medi de transport diferent, còmode, integrador i totalment ecològic.
Presentació del TRIIKI, el tricicle pensat per a gaudir de passejos diferents, a la 18a Fira Internacional d’Equipaments i Serveis, Municipàlia (Lleida del 13 al 16/10/15).
Grisverd presenta Triiki, un disseny propi de tricicle per a gaudir en família per vies verdes, espais rurals i turístics que, apart de fomentar l’esport, és integrador de persones i sostenible. Neix gràcies a l’aposta de l’empresa per les persones i pel medi ambient.
Triiki és un producte atractiu, local, de proximitat, més eficient i de menys consum, que convida l’usuari a gaudir del paisatge en família, sense excloure a ningú, sigui quina sigui la seva edat o capacitat (nens, invidents, gent gran, persones de mobilitat reduïda, etc…) El vehicle està pensat per ser conduït per la persona asseguda davant (volant i frens). L’acompanyant, en canvi, contribuirà a la tracció de Triiki pedalant i canviant de marxa, segons el seu propi ritme de pedalat, sense un excessiu sobreesforç i sense la responsabilitat de la conducció.
Triiki es el resultat d’un somni d’una petita empresa fet realitat gràcies a la col·laboració, il·lusió i ganes de treballar de tots els agents implicats.
Triiki no només respon a la recerca de noves oportunitats de negoci, sinó que persegueix l’il·lusionant repte de contribuir a la dinamització econòmica del Territori a través d’un mitjà de transport ecodissenyat i diferenciador per concepte i, posteriorment, extrapolar-lo a d’altres zones de característiques semblants, amb accions de turisme sostenible i responsable social i mediambientalment.
Adreçat a empreses de lloguer de bicicletes, càmpings, allotjaments rurals i tota mena d’establiments/organitzacions que vulguin oferir un medi de transport diferent, còmode, integrador i totalment ecològic.
Els PILOEDRES són elements prefabricats dissenyats amb criteris d’ecoeficiència i pensats per a substituir, en estructures lleugeres, tipologies tradicionals de cimentació com poden ser pous de fonamentació o sabates aïllades.
Els PILOEDRES es caracteritzen per:
Prefabricació completa dels elements que el formen, assolint uns alto estàndards de qualitat.
Optimització de materials. Els mecanismes resistents implicats en el funcionament optimitzen la quantitat de materials a utilitzar.
Disseny de l’empaquetat de las peces que formen el PILOEDRE garantint uns costos i possibilitat de transport adequats per a proveir un mercat extens.
Facilitat d’instal·lació. Els processos de muntatge s’han dissenyat per a que qualsevol persona pugui instal·lar un PILOEDRE amb mitjans accessibles fins i tot per al públic no professional.
Mínima ocupació en el punt d’instal·lació. El PILOEDRE implica una actuació superficial de no més de 30*30 cm.
Possibilitat de desmuntatge i reutilització en un nou emplaçament, per a una altra estructura.
Adaptabilitat a una gran diversitat d’estructures, podent-se connectar entre elles, amb el PILOEDRE, mitjançant peces roscades, essent capaç de suportar tant esforços de compressió, tracció, laterals i moments.
L’equip impulsor del PILOEDRE té el convenciment que el PILOEDRE pot ser un excel·lent producte per assolir l’estandarització d’un concepte tan heterogeni com són les fonamentacions d’estructures lleugeres mitjançnat un producte ecològic, industrialitzat, de fàcil empaquetat, muntatge i transport.
El PILOEDRE no implica una tecnologia d’última generació, ni nous materials, ni tan sols processos especialment elaborats. La nostra proposta pretén resoldre, d’una forma més ecoeficient, una problemàtica habitual, fonamentar milers o, més ben dit, milions d’estructures lleugeres que, malgrat que no les tenim presents, ens envolten i continuament les utilitzem. Això passa al nostre poble, Sant Cebrià de Vallalta, a Barcelona, Espanya i, pel que sabem, a Europa i arreu del Món.
Fira de Lleida acull una missió tècnica internacional de la Unió Iberoamericana de Municipalistes centrada en les solucions sostenibles per a la gestió de les ciutats
La 18a edició de Municipàlia (Saló Internacional d’Equipaments i Serveis Municipals) i la 2a edició d’Innocamping (Saló Nacional Professional de Serveis i Equipaments per als Càmpings i Empreses del Lleure a l’Aire Lliure), certàmens que es desenvoluparan del 13 al 16 d’octubre en el recinte de Fira de Lleida, tindran enguany un variat programa d’activitats paral·leles entre jornades tècniques, col·loquis, presentacions, demostracions pràctiques, reunions i assemblees professionals, adreçades als tècnics i els representants de les administracions locals i supramunicipals, com també als professionals dels càmpings i les empreses del lleure.
Entre les jornades tècniques cal destacar les claus d’èxit en el sector del càmping per atreure turistes del centre i del nord d’Europa, la biotecnologia al servei de la ciutat: l’eradicació dels excrements a la via pública, l’energia i la competitivitat empresarial, la IX jornada Procamping 2015 (es tractarà la innovació en la promoció turística, els reptes del càmping d’interior i les oportunitats de negoci al voltant del turista familiar), la XV Conferència Ategrus sobre abocadors controlats, la rendibilització de la inversió en una cadena de càmping i l’smart city, el concepte per a municipis eficients i sostenibles.
De les conferències i presentacions cal esmentar les sessions de la “Línea Verde” sobre l’èxit de la gestió municipal; les novetats del sector en qüestions d’equipament de vehicles policials; les mesures per a la millora de la circulació del transport urbà; la presentació de solucions de fonamentació per estructures lleugeres; piscines de sorra amb tractament d’àrids; les app com a solucions de gestió en entorns geogràfics; la presentació de sistemes per evitar el robatori de coure en fanals i canalitzacions; el control de trànsit i la gestió policial en entorns 3.0; fonaments profunds en espais amb requeriments especials; el Govern obert, una altra manera de veure la ciutadania; la gestió de l’arbrat als municipis, i la telegestió de l’enllumenat públic.
D’altra banda, la Unió Iberoamericana de Municipalistes organitza una missió tècnica internacional que se centrarà en les solucions sostenibles per a la gestió de les ciutats , amb temes com ara els residus, les aigües, el sanejament urbà, la mobilitat urbana i les energies renovables i l’eficiència energètica. Per mitjà d’aquesta missió, els participants podran intercanviar experiències i aprendre de les propostes d’altres gestors públics i de la iniciativa privada.
La doble cita firal Municipàlia-Innocamping va aplegar en l’edició del 2013 uns 20.000 visitants professionals i 325 expositors directes repartits en una superfície neta de 17.000 metres quadrats.
Utilitzem galetes per a optimitzar el nostre web i el nostre servei.
Funcionals
Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.