Uns 200 professionals participen la setmana vinent, en el marc del saló Innocamping, en trobades centrades en temes com les noves eines tecnològiques de promoció, l’eficiència energètica, la col·laboració amb l’Administració o els canvis normatius i de categoria
Associacions del món de càmping de tot l’Estat es reuniran a Lleida la setmana vinent en el marc del saló Innocamping per tractar els principals temes i problemàtiques que afecten el sector. Uns 200 professionals participaran en les assembles i reunions que tindran lloc entre el 22 i el 25 d’octubre a la ciutat catalana, que acollirà durant aquestes dates la primera edició del Saló Nacional Professional de Serveis i Equipaments per als Càmpings i Empreses del Lleure a l’Aire Lliure. Temes com les noves eines tecnològiques de promoció, l’eficiència energètica, la col·laboració amb l’Administració o la necessitat de canvis en la normativa i en la categorització seran debatuts en el marc d’Innocamping.
La Jornada Procamping, que té ja més de 120 inscrits, tindrà lloc el dimecres 23 d’octubre i se centrarà en temes d’interès per al col·lectiu sectorial, exposats per especialistes en aquest àmbit, com són la gestió i la promoció a través de les noves tecnologies, la diferenciació com a eina per posicionar-se en el mercat (els càmpings especialitzats) i les tècniques de màrqueting on-line per aconseguir clients. La trobada, organitzada per Ediciones Peldaño, també inclourà una taula rodona sobre les “Energies renovables en el càmping”, que comptarà amb la participació de destacats ponents com Lluc Torcal, físic i pare prior del monestir cistercenc de Poblet, així com d’empreses especialitzades en matèries i temes energètics (fotovoltaica, aerotèrmia, biomassa, etc.) de gran interès per al futur del sector del càmping.
Targeta Camping Key Europea i central de reserves www.camping.es
La Junta directiva de la Federació Espanyola d’Empresaris de Càmpings i Parcs de Vacances (FEEC), que aplega una vintena d’associacions de l’Estat (incloses les més importants), es reunirà el 22 d’octubre per tractar temes importants per al sector com el llançament de la Targeta Camping Key Europea i la posada en marxa de la central de reserves www.camping.es. La Camping Key Europea és una targeta de fidelització, ja vigent a 8 països i amb un milió d’usuaris, que entrarà ara en funcionament a l’Estat espanyol i oferirà als campistes descomptes i promocions en els càmpings de la federació, centres culturals, parcs d’atraccions i parcs aquàtics i museus. De la seva banda, la central de reserves www.camping.es permet accedir ja a un 25% dels establiments de la federació i els ingressos derivats de la mateixa serviran per promocionar el sector.
La FEEC aprovarà també diversos acords de col·laboració i informarà als assistents sobre la darrera Assemblea General de la Federació Europea de Càmpings celebrada a Eslovènia.
Els càmpings catalans demanen “personalitzar” la promoció
Quant a la Junta de la Federació Catalana de Càmpings, plantejarà la necessitat de redefinir i potenciar les estratègies de promoció conjunta amb la Agència catalana de Turisme, i que passarien per una “especialització” o “personalització” de la promoció dels càmpings, que ha de tenir trets diferencials respecte a la d’altres establiments turístics (les campanyes promocionals dels càmpings s’adrecen al client final, mentre que les de la resta del sector van dirigides bàsicament a touroperadors). La Junta definirà també els mercats de proximitat potencials (Alemanya, Anglaterra, el Benelux i França), a més del català i l’estatal, i incidirà en l’interès de fomentar la promoció on line.
Un altre tema que l’organització posarà sobre la taula és el canvi en la categorització dels càmpings, ja sol·licitada a la Direcció General de Turisme, i que passaria de la classificació per categories (Luxe, 1a categoria, 2a categoria i 3a Categoria) a la classificació per estels (5 estels, 4 estels, 3 estels i 2 estels). Finalment, la Junta dedicarà també un apartat a la compatibilitat entre les exigències actuals que tenen els establiments campistes (usos lúdics i albergs semimòbils) amb el Pla Director Urbanístic del Sistema Costaner i el Pla d’Espais d’Interès Natural, especialment pel que fa a les platges. L’entitat considera que l’encaix entre les necessitats dels càmpings i l’actual normativa exigeix alguns canvis en la llei.
L’Associació de Càmpings de Muntanya i del Pirineu Català celebrarà el dijous 24 d’octubre una assemblea en la que farà balanç de la temporada i debatrà les perspectives de futur del sector. Els membres de l’entitat plantejaran les noves estratègies de promoció (estatals i internacionals a zones com el Benelux) plantejades a partir de la situació actual, que registra novetats com la implantació de la taxa turística i la supressió dels acords directes amb l’Agència Catalana de Turisme per dur a terme accions promocionals. L’associació vol mantenir la col•laboració amb l’Associació de Càmpings de Lleida —amb la que comparteixen parcialment àmbit territorial— per executar aquestes accions. Igualment, es tractarà la distribució dels ingressos derivats de la taxat turística.
L’Associació de Càmpings de Lleida serà present també a Innocamping i celebrarà el dia 24 d’octubre la seva junta directiva i també participarà a la junta de la Federació Catalana de Càmpings i a l’assemblea de l’Associació de Càmpings de Muntanya i del Pirineu Català, en què es consensuarà un projecte de promoció conjunta.
La Junta de l’Associació de Càmpings de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre establirà el nou organigrama de l’entitat després de la formació de la junta, recentment elegida, i definirà les comissions de treball de Promoció, Formació i Ocupació.

Cal dir que delegacions de l’Associació de Càmpings de Girona i l’Associació d’Empresaris de Càmping d’Aragó també visitaran la fira Innocamping.